MÃ¥nadens ekonomitips

Nu har jag försökt komma åt föreningens valfondskonto på Skandiabanken i över en månad, och har under den tiden skickat ett antal papper till Skandiabanken, liksom spenderat mer än en arbetsdag (sammanlagt) i telefon med dem.

Allt för att de inte kan ge vettig information om vad det är de behöver för att jag ska kunna göra en överföring från vårt valfondskonto (hos Skandiabanken) till vårt plusgiro. Samtidigt så börjar föreningen nu få en akut likvididetskris eftersom vi varit tvungna att betala valrelaterade kostnader från vårt vanliga konto.

Observera att det alltså inte är någon annans konto jag försökt föra pengar till, utan det är till vårt eget plusgirokonto, och samma konto som vi satt in pengar ifrån ett antal gånger.

Det är inte heller så att jag har varit otydlig utan redan i min första kontakt angav jag att jag behöver komma åt en del av pengarna så att jag kan göra en överföring. Man (eller jag i alla fall) tycker ju då att Skandiabanken kunde ha informerat mig om alla steg på en gång, istället för att jag ska behöva vänta en vecka mellan varje steg.

Men inte; kundservice är tydligen inte Skandiabankens grej, och för dem spelar det ingen roll om deras kunder hamnar i en likviditetskris pga deras krångliga rutiner.

Så veckans, och månadens, och årets, ekonomitips blir detta: undvik Skandiabanken eftersom de inte har något som helst intresse av att underlätta för sina kunder.

  • Markus

    när byter ni bank?

  • Markus

    när byter ni bank?

  • Markus: i början av nästa Ã¥r

  • Markus: i början av nästa Ã¥r