80 && 64 && 4 = 0

För nästan ett år sedan skrev jag ett inlägg om Ipred, piratkopiering och rättssäkerhet, där jag bland annat tog upp varför svensk spelindustri har vunnit på piratkopieringen; detta eftersom de stora företagen inte skulle ha funnits om det inte varit för just piratkopiering.

Jag var nöjd med den artikeln, och tyckte den var ganska väl täckande. Detta tills jag — via opassande — hittade Thomas tvivlarens utmärkta inlägg 80+64+4 = 0. Denna artikel är nämligen den typ av djuplodande och uttömmande artikel som jag hade velat skriva.

Så, istället för att försöka toppa det inlägget så länkar jag helt enkelt dit.


Och apropå rubriken: jag är alldeles för mycket matematiker för att ange en rubrik som inte är matematiskt korrekt. Jag använder istället bit-wise AND som operator eftersom uttrycket då blir korrekt.

6 thoughts on “80 && 64 && 4 = 0

  1. Stort tack Mattias! För övrigt sÃ¥ utnämner jag ditt rubrikremixande som det fyndigaste hittills av de mÃ¥nga som länkat. 🙂

    För övrigt sÃ¥ försökte jag hitta ett av dina tidigare inlägg som pÃ¥ nÃ¥got sätt relaterade till Commodore 64 och/eller scenen. Kan vara minnet som bedrar mig ocksÃ¥… *kliar sig i huvudet*

  2. Thomas, du tänker antagligen på en diskussion som vi hade kring scenens inverkan på den svenska spelbranschen i någon tråd. Där jag lyfte The Silents / Digital illusion och du lyfte Triton / Starbreeze, om jag minns rätt.

    Tyvärr syns inte denna diskussion just nu eftersom jag haft problem att kopiera över alla kommentarer till DisQus, men jag ska försöka få ordning på det i helgen.

  3. Thomas, du tänker antagligen på en diskussion som vi hade kring scenens inverkan på den svenska spelbranschen i någon tråd. Där jag lyfte The Silents / Digital illusion och du lyfte Triton / Starbreeze, om jag minns rätt.

    Tyvärr syns inte denna diskussion just nu eftersom jag haft problem att kopiera över alla kommentarer till DisQus, men jag ska försöka få ordning på det i helgen.

Comments are closed.